חיפוש פנימי זה לא רק גוגל...
מנועים לחיפוש פנימי בתוך האתר
אז ככה! סגרנו כבר שהטמעת מנוע חיפוש
פנימי בתוך האתר יכולה לעשות את כל ההבדל בין אתר כושל לאתר מצליח. כעת נותר רק לבחור
אחד מבין ההיצע הקיים.
כדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר יש לקחת
בחשבון פרמטרים שונים וביניהם, לדברי אורי ברייטמן, היקף סריקה מספק של בין 500 ל-3000 עמודים לפי הצורך, נוחות ומהירות
של התקנת השירות ו/או התוכנה וכן התאמה מלאה למראה ולעיצוב של האתר שבו יוטמע מנוע
החיפוש. בנוסף, המנוע צריך לאפשר קבלת דיווח מלא על רשימות חיפושים אחרונים לפי
פרק זמן מוגדר (שבוע, חודש ו/או שנה) וקביעת מועדי סריקה תקופתיים נוחים, וברמת
החיפוש והצגת התוצאות – עליו לכלול אפשרות של "חיפוש חכם" המביא תוצאות
"אחת מן המילים" כאשר אין תוצאות של "הביטוי המדויק" ואפשרות
של "חיפוש מתקדם", תוך הצגתם במהירות ובבהירות כולל "ציטוטים"
מכל עמוד בהתאם למילת המפתח. בסוף רשימת הדרישות מציין אורי את החשיבות של בניית
מפת אתר דינאמית המתעדכנת תכופות וכן שיקולים כלכליים כגון עלות חודשית של המנוע
והחזר על ההשקעה.
עם מנועי החיפוש לחיפוש פנימי המוזכרים כאופציות
לבחירה נמנה גם Google Custom Search Engine החינמי שסרטונים עליו ועל אופן התקנתו מובאים להלן:
חסרונות המנוע אליבא דאורי ברייטמן הם
שצריך לפתוח חשבון אדסנס פעיל ויש פרסומות (עליהם ניתן להתגבר באמצעות התקנה
בתשלום של גרסת הפרמיום נטולת-הפרסומות). בעיות נוספות שהוא מציין הן: בעיה בסריקת
האתרים ובקצב העדכון של גוגל, העובדה שאתרים דינאמיים לא מצליחים להגיע לשיעור
סריקה משביע רצון ושאי אפשר לקבוע לגוגל איך לסרוק את האתר. אורי גם מציין שאין
תחליף לסריקה פנימית שבה ניתן לקבוע את נקודת ההתחלה של הסריקה ואת ההגבלות שיחולו
עליה לפי הצורך. לעומת זאת, רשימת היתרונות לשימוש במנוע החיפוש בהתאמה אישית של
גוגל שמונה Jennifer Kyrnin כוללת את יכולתו לבצע חיפוש
בקבוצת אתרים שנקבעים על-ידינו בנוסף לחיפוש באתר וכן האפשרות להזמין את הקהילה
לתרום אתרים למנוע החיפוש.
למידע נוסף על המנועים ועל מנועים
נוספים ניתן לפנות לקישורים בגוף הפוסט שלעיל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה