בשנים האחרונות הולכת ועולה המודעות של שימוש במנועי החיפוש לצורך קידום האתר האישי, הארגוני ועוד. זו כבר עובדה שאנשים מגיעים לאתרים שונים דרך מנועי החיפוש כמעין "שער" לעולם האינטרנט. להבדיל מפעם שהיו מגיעים לאתרים אחרים דרך קישור הנמצא בתוך אתר שהגעת אליו וכך היו ממשיכים.
כיום, אנשים משתמשים במנועי החיפוש לחיפוש, מקומות, אנשים, לימודים וכמעט כל דבר שעולה על הדעת. היות וכך התפתחה המציאות לצד זה קיימת תחרות עצומה של קידום האתרים. קידום האתר אמנם אינו מתבטא אך ורק בקידומו ברשימת דפי התוצאות של מנועי החיפוש, יש לזה הרבה יותר תכנים, אבל כאן אשתדל לעסוק בעיקר בנושא של קידום האתרים במנועי החיפוש.
ישנם אינסוף דפי אינטרנט, ואם לאדם יש עסק מקוון והמשתמשים לא מגיעים אליו בשלושת הדפים הראשונים (גם זה יותר מידיי) במנועי החיפוש אז אפשר כמעט לומר שהוא אינו קיים ואין לו נוכחות ברשת. על מנת להצליח צריכים להופיע לפי מחקרים בעשר התוצאות הראשונות במנועי החיפוש לפחות !
לצורך קידום האתר במנועי החיפוש נעשות פעולות שונות ומגוונות, לרוב הפעולה נקראת אופטימיזציה כלומר שיפור והתאמה. כדי לקדם את האתר יש צורך בשימוש במילות מפתח שהאלגוריתם של מנוע החיפוש יוכל לאנדקס אותם בצורה נכונה. יש צורך להשתמש בתוכן ענייני ומותאם לנושא האתר, שימוש מושכל בקישורים חיצוניים לאתרים נחשבים ועוד.
על מנועי חיפוש ביחס לקידום אתרים נכתוב עוד בהמשך, עד אז ניתן לעיין במאמר מרתק משנה שעברה המדבר על מחקר אמפירי שנעשה בנוגע לקידום אתרים במנועי חיפוש, המאמר מתמקד בעיקר על ביטויים או מילים שקדמו את האתרים וגם נותן מעין שיטת עבודה לאנשים המתעסקים בתחום.
ניתן כמובן להוריד את המאמר ב PDF דרך כניסה ל ATHENS
קישור למאמר : מאמר אמפירי בנושא אסטרטגיית שיווק במנועי חיפוש
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה